Menu główne

Czego szukasz?

    IKE - Indywidualne Konto Emerytalne

    Zbuduj prywatną emeryturę odkładając pieniądze na IKE z funduszami w Polsce.

    Sprawdź

    IKZE - Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego

    Z IKZE pieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu. Odkładasz pieniądze na przyszłość i co roku zmniejszasz swój PIT. I pożytecznie. I przyjemnie.

    Sprawdź
    Artykuły

    Artykuł

    Jak obliczyć emeryturę?

    26.10.2023 | 5 min czytania

    Nawet jeśli ten temat wydaje Ci się bardzo odległy i mało interesujący, warto poświęcić kilka minut na to, żeby o emeryturze wiedzieć więcej.

    Przeczytaj
    Artykuły

    Artykuł

    Nowe limity IKE i IKZE w 2024 r.

    16.12.2023 | 10 min czytania

    Dowiedz się ile wynoszą limity wpłat na IKE i IKZE w 2024 roku.

    Przeczytaj

    Wideoweryfikacja w GS TFI24. Jak to zrobić krok po kroku

    Kiedy musimy zweryfikować Twoją tożsamość

    Jesteśmy towarzystwem funduszy inwestycyjnych, czyli instytucją finansową. Dlatego mamy obowiązek między innymi sprawdzać tożsamość wszystkich naszych klientów, czyli także Twoją.

    Twoją tożsamość sprawdzamy, gdy:

    • otwierasz uczestnictwo w naszych funduszach poprzez nasz serwis transakcyjny GS TFI24,
    • masz już nasze fundusze, czyli w trakcie trwania Twojej inwestycji. Wtedy prosimy Cię, na przykład, o aktualizację dokumentu tożsamości, jeśli stracił ważność. Dzięki temu mamy pewność, że Ty to Ty.  

    Swoją tożsamość w GS TFI24 potwierdzasz online, czyli za pomocą wideoweryfikacji. Działa to tak, jak w punkcie obsługi klienta, tyle że nie musisz wychodzić z domu. Możesz to zrobić w dowolnym czasie i miejscu. Swój dokument tożsamości pokazujesz do kamery w telefonie lub komputerze, a my porównujemy Twoje rysy twarzy z tymi na zdjęciu w dokumencie.

    Na czym polega wideoweryfikacja

    Wideoweryfikacja to metoda potwierdzenia tożsamości online, podczas której sprawdzamy Twoje dane osobowe i biometryczne.

    Dane biometryczne to zestaw cech fizycznych lub zachowań, które są unikalne i charakterystyczne dla danej osoby. Dzięki nim instytucje finansowe (także my) mogą potwierdzić tożsamość danej osoby bez jej fizycznej obecności w oddziale. Dane biometryczne to na przykład: wizerunek twarzy, odcisk palca lub barwa głosu. W GS TFI24 stosujemy weryfikację biometryczną twarzy.

    Jak to działa

    • Ty pokazujesz tył i przód swojego dokumentu tożsamości do kamery w komputerze lub smartfonie, a my porównujemy Twoją twarz z tą na dokumencie. 

    • Dodatkowo, za pomocą trzech gestów, które zrobisz do kamery, potwierdzisz, że jesteś prawdziwą osobą, a nie robotem.

    • Zdjęcia Twojego dokumentu tożsamości i twarzy użyjemy TYLKO, aby potwierdzić, że to właśnie Ty.  

    Ważne

    Twój wizerunek przetwarzamy zgodnie z unijnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych, czyli RODO. Robimy to TYLKO, aby potwierdzić Twoją tożsamość. Zdjęcia twarzy i dokumentu tożsamości przechowujemy w naszym systemie przez 14 dni kalendarzowych. Po tym czasie je usuwamy.

    Zanim zaczniesz wideoweryfikację

    Żeby wszystko poszło sprawnie:

    1.

    przygotuj aktualny dokument tożsamości

    – dowód osobisty lub kartę pobytu wydane przez polski urząd, lub paszport. Użyj TYLKO jednego dokumentu. Nie może być on uszkodzony ani pobrudzony. Nie zasłaniaj go – najlepiej połóż go na płaskiej powierzchni,

    2.

    przygotuj telefon lub komputer

    z kamerą albo aparatem dobrej jakości. Zalecamy korzystanie ze smartfona,

    3.

    usiądź w spokojnym miejscu

    i upewnij się, że nikt Ci nie będzie przeszkadzał podczas wideoweryfikacji,

    4.

    pamiętaj, że zdjęcia nie mogą być zbyt ciemne,

    dlatego zadbaj o naturalne dzienne oświetlenie. Jeśli nie jest to możliwe, włącz lampkę, ale nie świeć w kadr. Zdjęcia nie mogą być prześwietlone,

    5.

    zadbaj o to, aby tło Twojego zdjęcia było jednolite.

    Upewnij się, że na zdjęciu jesteś tylko Ty. Nie mogą pojawiać się na nim inne osoby lub obrazy, na których są twarze ludzi. Jeśli masz okulary lub nakrycie głowy, zdejmij je.

    Wideoweryfikacja krok po kroku

    Krok 1

    W zależności od tego, czy w serwisie GS TFI24 zakładasz konto, czy masz już konto i aktualizujesz dane swojego dokumentu tożsamości, wyświetlą Ci się różne ekrany. To, co je łączy, to zgody i oświadczenia. Zaakceptuj te niezbędne. 

    • Przeczytaj oraz zaakceptuj zgody i oświadczenia dotyczące przetwarzania wizerunku i danych osobowych. To ważne. Bez Twojej zgody nie będziemy mogli uruchomić dla Ciebie wideoweryfikacji i otworzyć uczestnictwa w naszych funduszach lub zaktualizować Twoich danych.
    • Kliknij „Dalej”, aby wybrać sposób, w jaki zrobisz zdjęcia swojej twarzy i dokumentu tożsamości.

    Ważne

    Jeśli inwestujesz już za pośrednictwem GS TFI24, i 

    • nie mamy informacji o Twoim dokumencie tożsamości, lub 
    • zmienisz swój dokument na inny, np. dowód osobisty na paszport lub kartę pobytu,
       

    poprosimy Cię o potwierdzenie tożsamości za pomocą wideoweryfikacji. Postępuj wtedy zgodnie z instrukcjami, które przeczytasz na tej stronie.

    Krok 2

    Wybierz sposób, w jaki zrobisz zdjęcia dokumentu tożsamości
    Możesz użyć do tego kamery w smartfonie (rekomendujemy) lub komputerze.


    Jeśli wybierzesz kamerę w smartfonie

    • Wyślemy Ci SMS z linkiem, który pozwoli Ci zrobić zdjęcia dokumentu tożsamości w przeglądarce internetowej Twojego smartfona. Nie potrzebujesz do tego żadnej dodatkowej aplikacji.
    • Podaj numer telefonu i kliknij „Wyślij SMS”.
    • Otwórz link z SMS-em i zezwól przeglądarce w Twoim telefonie na dostęp do kamery. 
    • Dokończ wideoweryfikację na telefonie. W tym czasie nie zamykaj okna przeglądarki.

     

    Jeśli wybierzesz kamerę w komputerze

    • Zdjęcia dokumentu tożsamości zrób za pomocą kamery internetowej w Twoim komputerze. 
    • Zezwól przeglądarce w Twoim komputerze na dostęp do kamery.
    • Kliknij „Wybierz”, aby zrobić zdjęcia dokumentu tożsamości.
       

    Krok 3

    Zrób zdjęcia dokumentu tożsamości

    • Przygotuj dokument tożsamości: dowód osobisty lub kartę pobytu wydane przez polski urząd, lub paszport. 
    • Gdy na ekranie pojawi się biała ramka, umieść w niej tylną stronę dokumentu (rewers) – musi cały zmieścić się w ramce i ją wypełnić. Zrób zdjęcie. Jeśli posługujesz się paszportem, zrób zdjęcie tylko strony dokumentu z Twoimi danymi.
    • Sprawdź, czy zdjęcie jest wyraźne i cały dokument znajduje się wewnątrz ramki. Jeśli chcesz poprawić zdjęcie, wybierz „Spróbuj ponownie” i powtórz czynność. 
    • Jeśli wszystko jest w porządku, kliknij „Wyślij” i zrób zdjęcie drugiej strony dokumentu.

    • Umieść w białej ramce przednią stronę dokumentu (awers), tak aby Twoje zdjęcie znalazło się w polu na zdjęcie.
    • Zrób zdjęcie i kliknij „Wyślij”. 
    • Jeśli chcesz poprawić zdjęcie, wybierz „Powrót” i powtórz czynność.

    Krok 4 

    Nagraj wideoselfie

    Zrób wideoselfie. Na tej podstawie sprawdzimy, czy jesteś prawdziwą osobą i czy twarz z nagrania pasuje do tej z dokumentu tożsamości.

    • Nakieruj na siebie ramkę, która wyświetla się na ekranie tak, aby była widoczna w niej cała Twoja twarz i zrób zdjęcie.
    • Następnie zapoznaj się z animacjami, jak prawidłowo wykonać nagrania twarzy i rozpocznij nagrywanie.
    • Powtarzaj gesty zgodnie ze wskazówkami na ekranie. Nagranie potrwa kilka sekund.


    Poczekaj chwilę na potwierdzenie
    Sprawdzamy Twój dokument tożsamości i potwierdzamy Twoją tożsamość. Robimy to w czasie rzeczywistym, czyli tu i teraz.
     

        

    Możliwe wyniki wideoweryfikacji

    • Twoja wideoweryfikacja zakończyła się pozytywnie

      Potwierdziliśmy Twoją tożsamość. Dalej postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

    • Twoja wideoweryfkacja jest nierozstrzygnięta

      Oznacza to, że system nie mógł ustalić Twojej tożsamości. Wówczas nasz konsultant sprawdzi zdjęcia z dokumentu tożsamości i Twojej twarzy odczytane podczas wideoweryfikacji. Sprawdzi także dane zaczytane z Twojego dokumentu. W ciągu kilku dni roboczych dostaniesz od nas e-mail z wynikiem manualnej wideoweryfikacji. 

    • Twoja wideoweryfikacja zakończyła się negatywnie

      Oznacza to, że nie mogliśmy jednoznacznie potwierdzić Twojej tożsamości. Powtórz proces jeszcze raz. Przy kolejnej próbie:

      • zadbaj o lepsze oświetlenie,
      • zanim zaakceptujesz zrobione zdjęcia, sprawdź, czy dane z dokumentu tożsamości są czytelne i wyraźne,
      • zmień urządzenie na takie, które ma lepszy aparat lub kamerę, 
      • zdejmij okulary i nakrycie głowy, jeśli takie nosisz.
         

    Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami

    • Zadzwoń na infolinię – (+48) 801 690 555 lub (+48) 22 541 75 11, czynną od poniedziałku do piątku: 8:00–20:00, w soboty: 9:00–14:00 (koszt połączenia zgodny ze stawkami operatora).
    • Napisz na czacie na naszej stronie www.gstfi.pl, w godz. 9:00–17:00.
    • Wyślij wiadomość przez formularz kontaktowy na www.gstfi.pl/kontakt.
       

    Podstawa prawna

    • Tożsamość naszych klientów weryfikujemy, ponieważ tego wymaga od nas ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, czyli ustawa AML (artykuł art. 34, ust. 1 pkt 1). Więcej informacji na temat AML możesz przeczytać na stronie: www.gstfi.pl/aml.
    • Twoje dane przechowujemy zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.